Onze manier van aanpak

Wat voor ons belangrijk is, is dat leerlingen zich niet aan hoeven te passen aan onze methode van lesgeven. In plaats daarvan willen wij er met de tijd achter komen hoe de leerling het leren het prettigst ervaart. Elke leerling is uniek en ontwikkelt op school een eigen manier van leerstof verwerken, onthouden en leren. Een docent op school houdt zich aan een eigen stijl van onderwijzen die gericht is op een volle klas. Deze stijl is logischerwijze niet overeenstemmend met alle leerlingen in de klas. Dit kan voor veel leerlingen een hinderende factor zijn waardoor ze vaak vastlopen met de stof.

Om deze redenen adviseren wij dan ook om te beginnen met bijles bij het starten met nieuwe stof. Zo komen we erachter waar de leerling met de desbetreffende stof het meeste moeite mee heeft. Op basis hiervan passen wij het lessen aan voor de hoogste kans op een mooie voldoende!

  • Leren studeren is waar het bij ons om draait. We willen leerlingen niet alleen verder helpen met de aankomende toets, maar ook ondersteuning meegeven om thuis beter aan de slag te kunnen. Daarom dat wij onder andere bijlessen geven voor verschillende alfa- en bètavakken, maar ook hulp bieden bij verschillende leervaardigheden. Hierbij kan je bijvoorbeeld denken aan plannen, samenvatten, presenteren en het vinden van een goede leermethode voor thuis.

  • Naast hard leren is het ook belangrijk om tot rust te komen in een pauze. Uren achter elkaar aan een bureau zitten thuis werkt vaak minder effectief dan wanneer er regelmatige rustmomenten zijn, waarin je je hoofd even naar iets anders kunt zetten. Al is het maar het halen van een kop thee of koffie, of even een praatje maken met iemand anders in huis.
    Wij zorgen tijdens de bijles voor een vast pauzemoment waarin de stof tijdelijk los gelaten wordt, zodat we na 5 a 10 minuten weer vliegend van start kunnen.